Δεν θα είναι, βέβαια, απλά "οικολογική" η νέα Ferrari. Θα είναι -πάνω απ' όλα- ό,τι πιο ακριβό κατασκευάστηκε ποτέ στο Μαρανέλο.
650 χιλιάδες ευρώ. Να τ' αφήσω; (Έτσι, για να θυμηθούμε, το λογοπαίγνιο που κάναμε με μια άλλη Ferrari που πρόσφατα έφτασε να δημοπραττηθεί στην διαστημική τιμή των 5 εκατ. ευρώ!). Ναι, μιλάμε για το πιο ακριβό αυτοκίνητο που θα έχει κατασκευάσει η ιταλική εταιρεία στην ιστορία της, όταν (και αν) βγει τελικά στους δρόμους ,του χρόνου, το υβριδικό μοντέλο που ετοιμάζει. Ξεκινήσαμε από την τιμή και όχι από την "οικολογική" του συνείδηση γιατί πολλοί θα αναρωτιούνται τι λόγους έχει μια μάρκα σαν την Ferrari να κάνει μια τέτοια κίνηση.Είναι 10% πρεστίζ ότι πατάει και σε "πράσινα" χωράφια και 90% μάρκετινγκ από ένα μοντέλο που απλά θα γράψει εμπορική ιστορία (και θα αποσβέσει από τα πρώτα ένα-δύο κομμάτια του που θα πωληθούν την επένδυση στην τεχνολογία του).
Το επόμενο βήμα είναι να σβήσουν το αλογάκι από το σήμα και να βάλουν στη θέση του μια μπαταρία; Ας μην υπερβάλλουμε. Δεν κάνει στροφή στην υβριδική τεχνολογία η Ferrari -είναι πάρα πολύ δύσκολο να κατασκευαστούν κινητήρες που να αποδίδουν όλη αυτήν την ισχύ που έχουν τα τωρινά της μοντέλα, χωρίς να καταβροχθίζουν άπειρα γαλόνια καυσίμου. Αλλά και η σημερινή τεχνολογία μπορεί να πάει μακριά και να υποστηρίξει ένα sports car. Μόνο που αυτό θα κοστίζει ένα κάρο λεφτά. Αλλά οι πελάτες της Ferrari δεν είχαν ποτέ πρόβλημα να τα ξοδέψουν.
Η πιο ακριβή Ferrari σήμερα είναι η Enzo και αυτό το μοντέλο είναι που επέλεξε η εταιρεία για να το προικίσει με έναν υβριδικό κινητήρα. Θα συνδυάζει δύο ηλεκτρικά μοτέρ με έναν 12κύλινδρο βενζινοκινητήρα, και θα καταναλώνει 40% λιγότερο καύσιμο. Αυτό, βέβαια, σε καμμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα είναι "οικολογικό". Οι κανονισμοί στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν επιτρέπουν αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 πάνω από 138 γρ. ανά χιλιόμετρο. Και ως το 2020, το νούμερο αυτό θα έχει πέσει στα 95 γρ. Ωστόσο, τα supercars δεν έχουν περιορισμούς -αφού την παράβασή τους την πληρώνει με ένα γερό φόρο ο κάθε αγοραστής. Η σημερινή Enzo γεμίζει το περιβάλλον με 545 γρ. διοξειδίου του άνθρακα κάθε χιλιόμετρο που διανύει. Μειώστε το κατά 40% -όπως θα κάνει ο νέος της κινητήρας- και θα δείτε ότι και πάλι θα μιλάμε για ένα από τα πιο "αντιοικολογικά" αυτοκίνητα εκεί έξω.
mensguide.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου